No właśnie, czym zabezpieczyć blachę przed korozją? Jak zabezpieczyć blachę przed korozją? Kiedy to zrobić? Co da najlepszy efekt zabezpieczenia antykorozyjnego? Czy w ogóle warto? Czy producenci aut stosują odpowiednie zabezpieczenia i ocynkowania blachy podczas produkcji samochodów? Tyle pytań w głowie, wszystkie odpowiedzi poniżej!

Korozja niestety może dopaść każdy samochód. Tak naprawdę prędzej, czy później każdy kierowca spotka się z tym nieestetycznym problemem. Oczywiście niektóre marki są bardziej do tego predestynowane i częściej np. na podwoziu tworzy się rdza. Z kolei niemieckie samochody takie jak Audi są bardziej odporne na tworzenie się korozji. Jednak bez odpowiedniego zabezpieczenia problem z rdzą pojawi się bardzo szybko. Zatem czym zabezpieczyć blachę przed korozją?

Czy każdy samochód trzeba zabezpieczyć przed korozją?

Wiele osób sądzi, że korozja samochodu jest nieunikniona, jak podatki. W sumie wiele jest w tym prawdy, jednak powstanie korozji można zdecydowanie odwlec w czasie, w przeciwieństwie do podatków. Dlatego zabezpieczenie blachy przed rdzą jest tak istotne. Tak naprawdę każdy samochód jest na nią narażony. Nawet najlepsze fabryczne zabezpieczenie nie uchroni pojazdu. Już po kliku latach ten problem rudej może go dotyczyć. Choć szczególnie narażone są w tym przypadku pojazdy pokolizyjne i powypadkowe, a takich na polskich drogach niestety jest bardzo dużo. Dlatego już teraz warto zastanowić się, czym zabezpieczyć blachę przed korozją.

Zabezpieczenie blachy przed korozją (vel. RUDĄ)

W myśl zasady, że lepiej zapobiegać niż leczyć nowe samochody z salonu warto chronić przed rdzą. Tutaj nasuwa się więc pytanie: czym zabezpieczyć blachę przed korozją? Oczywiście w tym celu należy udać się do nowoczesnego warsztatu blacharsko-lakierniczego lub warsztatu mechanicznego, gdzie wykwalifikowany personel rozpocznie pracę. W tym przypadku ceny mogą wahać się w zakresie od 1500 do 3500 zł. Co wcale nie oznacza, że mechanik chce nas przysłowiowo „naciągnąć” i winduje koszty. W tym przypadku bardzo często praca jest bardzo długa i mozolna. Ponadto trzeba zdemontować części np. wydech i dopiero wtedy można przejść do pracy. Do efektu finalnego lakiernik dochodzi przez użycie szeregu różnych preparatów czyszczących, zabezpieczających, antykorozyjnych.

Skuteczne preparaty zabezpieczające blachę przed korozją

Tutaj, aż chce się powiedzieć „dla każdego coś ciekawego”, wszak możliwości, jak i czym zabezpieczyć blachę przed korozją, jest naprawdę wiele. Do tego celu nadaje się wiele środków na bazie wosku, oczywiście niejednokrotnie cena idzie w parze z jakością, zatem w tym przypadku oszczędność nie jest wskazana. Można również zdecydować się na oleje i preparaty w sprayu, jednak ich skuteczność nie jest 100%, gdyż w przypadku profili zamkniętych żaden środek chemiczny nie dostaje się we wnęki, czy też drobne szczeliny. Do ochrony blachy można też stosować ropopochodne substancje. Jednak tutaj kluczową rolę pełni sumienność i powtarzanie tych zabiegów co nawet 2 lata.

Jak zabezpieczyć się przed rdzą?

Oczywiście im wcześniej zauważymy pierwsze oznaki korozji (rudej), tym łatwiej możemy sobie z nimi poradzić. Dlatego warto obserwować pojazd, a najlepiej robić to podczas jego mycia. W tym przypadku możemy użyć myjki wysokociśnieniowej lub podczas wizyty na myjni. Jednak trzeba pamiętać, aby sprawdzić nie tylko nadwozie, ale również podwozie, gdyż problem często pojawia się właśnie w tym miejscu. Podwozie ma częsty kontakt z wodą zalegającą na ulicy, z kamykami, które je ocierają i uszkadzają, z solą drogową, która też je osłabia. Podwozie bez zabezpieczeń to tak jakby powiedzieć do rdzy: Ruda, zapraszam w moje progi!

Dlatego nie należy bagatelizować problemu i od razu przejść do walki z nim. W tym przypadku warto pamiętać, że choć na samym początku korozja jest tylko nieestetycznym problemem, to jednak potem wpływa już na bezpieczeństwo jazdy, a finalnie na wartość samochodu. Niestety zaawansowane korodowanie nie jest już możliwe do naprawy i samochód lub jego części muszą wylądować na złomowisku. Na szybsze pojawienie się rdzy wpływa także eksploatacja pojazdu i warunki jego garażowania. Oczywiście najlepszym wyborem jest garaż z wentylacją, jednak nie każdy może pozwolić sobie na taką formę ochrony auta. Dlatego warto pamiętać, aby parkować na asfalcie, gdyż trawniki, czy też kruszywa utrzymują wilgoć i niestety narażają samochód na szybsze pojawienie się korozji.

Czym zabezpieczyć blachę przed korozją?

Jak wiadomo samochody jeżdżące po polskich drogach do młodzieniaszków nie należą, stąd problem korozji ich właścicielom jest szczególnie znany. Nadwozie jest również miejscem do tego predestynowanym, szczególnie gdy samochód miał już prostowaną blachę. Dlatego, gdy już zauważymy problem warto przejść do jego naprawy, a nie czekać aż rdza zaatakuje jeszcze bardziej. Tylko czym zabezpieczyć blachę przed korozją? Jak to się robi profesjonalnie?

Jak przebiega proces zabezpieczenia antykorozyjnego? Przedstawimy to tak w skrócie. Bardzo skrótowym skrócie. Na samym początku dokładnie myje się auto i demontuje wszystkie konieczne elementy, by ujawnić ogniska rudej. Potem trzeba dokładnie usunąć całą rdzę, aż do gołej blachy. Następnie wykonuje się zabezpieczenia antykorozyjne i kolejne powłoki czym zabezpiecza blachę przed korozją. Zazwyczaj lakiernik osobiście ręcznie delikatnie przeciąga palcem po powierzchni, by sprawdzić czy karoseria jest całkowicie gładka, bez grudek. Kropką nad „i” jest jeszcze użycie podkładu, bazy, a na samym końcu lakieru i efekt gotowy. Jeżeli rdza na powierzchni nadwozia jest bardzo duża, może być konieczne uzupełnienie fragmentów blachy.

Jak zabezpieczyć błotnik przed korozją?

Błotnik jest częścią nadwozia, która najbardziej narażona jest na korozję. Tutaj przyczyn może być wiele, począwszy od standardowego klepania, aż po narażenie tej części na brud i wilgoć. Niemniej błotnik i rdza idą często w parze. Na szczęście skorodowany błotnik można szybko doprowadzić do dobrego stanu i to bardzo niskim kosztem. Cały proces trwa nawet kilka godzin u dobrego lakiernika. W przypadku zabezpieczania antykorozyjnego jednego konkretnego elementu (np. wymienionego błotnika po stłuczce) istotne jest, by nałożony na końcu lakier był idealnie w tym samym odcieniu, co lakier na całym samochodzie. Tutaj najpewniej udać się na taki zabieg do ASO, gdzie zostanie użyty fabryczny lakier danego modelu.

Zabezpieczenie antykorozyjne podwozia

Niestety szczególnie podwozie często pokryte jest rdzą. Wszak taki mamy klimat, wilgoć, błoto i efekt murowany. Niestety brud dostaje się do wielu zakamarków i powoduje korozję. Jest ona trudniejsza do usunięcia. Korozja podwozia jest też czasem przyczyną kolizji drogowych, które w policyjnych statystykach umieszczane są w kategorii: „samochód bez przyczyny nagle zmienił tor jazdy”. Za to odpowiedzialna jest rdza. Dlatego zaawansowany proces korozji kwalifikuje samochód do kasacji. Zatem im szybciej podejmiemy walkę z rdzą, tym możemy liczyć na długowieczność auta. Czym zabezpieczyć podwozie przed korozją?

Zabezpieczenie antykorozyjne progów

Niestety rdza bardzo lubi progi. Dlatego już przy pierwszych oznakach należy podjąć walkę, aby nie okazało się, że jest za późno. Przyczyną korozji progów podwozia jest kontakt z wodą, brudem czy solą drogową. Dlatego, gdy zauważymy rdzę, czy ewentualnie purchlę, to od razu powinniśmy przejść do pracy, bądź też zdecydować się interwencję blacharza-lakiernika. Czym zabezpieczyć blachę przed korozją? Najlepiej wizytą u profesjonalisty. Serio. To najlepsze co możesz zrobić dla swoich progów. Jeżeli nie masz wiedzy i doświadczenia, to nie zabieraj się samodzielnie za zabezpieczenia a’la antykorozyjne.

W myśl zasady, że na bezpieczeństwie nie można oszczędzać już przy pierwszych symptomach korozji trzeba zastanowić się nad jej usunięciem. Warto zatem skorzystać z naszego poradnika, z którego można dowiedzieć się, czym zabezpieczyć blachę przed korozją. Zatem nie ma na co czekać i do dzieła.